Офіційний сайт Узинської ЗОШ І-ІІ ступенів №5

Меню сайту
Форма входу
Пошук
СТАТУТ
учнівського самоврядування
Узинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 5
І. Загальні положення
  1. Учнівське самоврядування Узинської ЗОШ І-ІІ ступенів №5 регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту школи.
  2. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями, зокрема з Центром соціальних служб молоді та Центром соціально-психологічної допомоги, на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацю з педагогами і батьками.
ІІ. Мета та завдання шкільного органу самоврядування
  1. Усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, самореалізуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій батьківщині, народові України.
  2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів школи.
  3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
  4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
  5. Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.

ІІІ. Членство в учнівському самоврядуванні
  1. Членство в організації є індивідуальним та колективним.
  2. Індивідуальним членом може стати кожен учень, який визнає Статут, мету, завдання, програмні засади УС і зацікавлений в їх реалізації.
  3. Колективними членами можуть стати творчі обєднання закладу, які поділяють мету, завдання, програмні засади УС і беруть участь у реалізації її мети, передбаченої цим Статутом.
  4. Вступ до асоціації (або вихід з неї) здійснюється на підставі письмової заяви-анкети, яка подається на імя Учнівської Ради. Заяву колективного члена підписує голова учнівського самоврядування творчого обєднання.
  5. Підстава для виключення індивідуального, колективного члена є:
 Грубе порушення Статуту та інших програмних документів, відмова виконувати рішення керівних органів УС.
 
ІV. Органи управління учнівського самоврядування
1. Права і обов’язки
 1.1. Вищим органом учнівського самоврядування школи є учнівська конференція, яку скликають раз на рік.
1.2. Керівні функції учнівського самоврядування виконує сесія учнівської ради, яку скликають щомісяця в класних колективах (учнівські збори), в мікрогрупах (засідання комісій, малих ініціативних груп, відділів).
1.3. Виконавчим органом самоврядування є учнівська рада «Сонях», яку обирають на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.
1.4. Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції педагогічний та учнівський колективи шляхом відкритого голосування.
1.5. Головою учнівської ради учнівського колективу може бути учень 5-9-го класів, якого обирають відкритим голосування члени учнівської ради.
1.6. Старосту кожного колективу (організатора класу) обирають загальні класні збори з числа учнів-лідерів класу. З них формується старостат.
1.7. Форми діяльності центрів, клубів, учнівських об’єднань, малих ініціативних груп визначають на засіданнях ради та її сесіях. 
2. Учнівська рада:
2.1. Координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності;
2.2. контролює створення належних умов для навчання та дозвілля учнів;
2.3. організовує пошукову роботу;
2.4. контролює відвідування уроків, стан навчання та поведінки учнів;
2.5. ухвалює рішення з найважливіших питань життя школи в межах своєї компетенції;
2.6. вносить пропозиції до адміністрації школи, педагогічної ради з питань навчання та виховання;
2.7. бере участь в організації невідкладної допомоги слабо встигаючим учням;
2.8. організовує й контролює чергування в школі;
2.9. веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі;
2.10. здійснює заходи щодо розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров’я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя;
2.11. організовує роботу центрів, малих ініціативних груп, учнівських об’єднань за інтересами, постів, штабів тощо;
2.12. співпрацює зі старостами.
3. Старостат:
 3.1. звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засідання старостату та учнівської ради;
3.2. є безпосереднім зв’язком між учнівської радою, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, засідання, рішення учнівської ради, центрів самоврядування).
V. Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування

1. Навчальна комісія:
1.1. здійснює роботу, спрямовану на вироблення учнів свідомого ставлення до навчання;
1.2. організує консультаційну допомогу з предметів;
1.3. бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
1.4. контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
1.5. веде боротьбу з пропусками уроків.
Склад комісії:
Ініціативна група «Ерудит»:
  • забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності;
  • організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмного матеріалу з різних предметів.
Ініціативна група «Знання»:
  • організовує роботу груп консультантів з предметів для тих, хто має низький рівень навчальних досягнень;
  • збирає й систематизує консультантів з предметів для тих, хто має низький рівень навчальних досягнень;
  • збирає й систематизує матеріал-інформацію про стан успішності в кожному класі;
  • здійснює рейди контролю за відвідуванням, підготовкою до уроків (наявністю зошитів, щоденників, виконанням домашніх завдань);
  • вміщує інформацію в газеті «Голос чергового».
Старостат предметних гуртків:
  • організовує роботу предметних гуртків;
  • бере участь у складанні планів роботи гуртків, у проведенні позаурочних заходів;
  • допомагає в проведенні предметних тижнів.
2. Комісія дисципліни і порядку:
2.1. здійснює профорієнтаційну роботу в школі, виховує інтерес та повагу до майбутньої професії;
2.2. виховує готовність жити й діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності;
2.3. піклується про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих;
2.4. охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;
2.5. організовує проведення трудових операцій, десантів.
Склад комісії:
 Пост ввічливості, чистоти і порядку:
  • виховує свідоме ставлення до виконання громадських доручень, свідомої дисципліни, бережливе ставлення до державного і власного майна;
  • згідно з пам’яткою для чергових (у класі, школі) стежить за дотриманням учнями належної дисципліни, правил співжиття молодших та старших школярів, поведінкою учнів під час перерв, у їдальні та на вулиці;
  • проводить дня ввічливості, культури, чистоти;
  • звітує про проведену роботу на засіданні учнівської ради (центру захисту прав дитини), складає інформації-подання;
  • готує інформацію про загально шкільні лінійки; 
  • збирає замовлення на чергування, контролює відвідування учнями школи;
  • перевіряє санітарний стан у класі (щоденне прибирання, підтримка належного порядку протягом робочого дня, санітарний день у класі);
  • щоденно звітує черговому вчителю про результати чергування в школі;
Ініціативна група «Зелений патруль»:
  •  формує екологічну культуру людини, її гармонійні стосунки з природою;
  • озеленює класні кімнати та коридори;
  • проводить акції «Посади сад», «Зроби нашу школу найкращою», «Парки – легені міста», «Зелений патруль»;
  • оформлює альбоми, виставки;
  • збирає лікарські рослини;
  • проводить конкурси на кращий зелений куточок класу;
  • організовує трудові десанти з благоустрою шкільної території а сільських вулиць;
  • здійснює спостереження та охороняє рідкісні рослини.
 Ініціативна група «Юні майстри»:
  • формує творчу, працелюбну особистість, дбайливого господаря;
  • бере участь у поточному ремонті школи;
  • організовує ремонт меблів, утеплення вікон на зиму, генеральне прибирання приміщень, збір макулатури та металобрухту;
  • проводить аукціони юних майстрів.
3. Комісія «Дозвілля та творчості»:
3.1. організовує естетичне виховання учнів;
3.2. пропагандує здоровий спосіб життя;
3.3. організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, спортивно-оздоровчих заходів, зустрічей за «круглим столом», оглядів-конкурсів, концертів, виготовлення атрибутів для оформлення залів;
3.4. розвиває творчі здібності школярів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських обєднаннях, творчих групах за інтересами;
3.5. формлює альбоми для памятних дат, традиційних свят у школі («Як це було?»);
3.6. прилучає дітей до народної творчості, національної культури;
3.7. здійснює пошукову роботу, заходи військогово-патріотичного спрямування, оформляючи результати пошукової роботи в альбомах, на стендах.
Склад комісії:
Клуб вихідного дня «Дозвілля»:
  • залучає якомога більше дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;
  • координує діяльність із заладами культури села, району, здійснює спільні виховні заходи;
  • залучає бітьківський актив до роботи клубу вихідного дня з метою пропаганди здорового способу життя;
  • організовує учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої.
Ініціативна група сценаристів:
  • підбирає матеріали до написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
  • розвиває творчі здібності школярів.
Художня майстерня «З олівцем по школі»
  • організовує випуск тематичних та предметних газет;
  • проводить конкурси малюнків;
  • організовує оформлення залу до свят.
4. Спортивно-оздоровча комісія:

4.1. забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоровя;
4.2. пропагандує здоровий спосіб життя (антиалкогольна, антитютюнова, антинаркотична програми);
4.3. залучення учнів та батьків до спортиано-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
4.4. організовує роботу спортивних секцій, груп здоровя;
4.5. проводить спортивні ігри на перервах та після уроків;
4.6. організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи.
Склад комісії:
 Спортивна секція «Факел»
  • організовує ситематичні тренування та змагання з футболу, баскетболу, волейболу;
  • організовує змагання між класами з легкої атлетики;
  • проводить « Дні здоровя» та «Дні спорту»;
  • приймає активну участь у районих змаганнях.
Група «Здоров’я» (для дітей та їхніх батьків):
  • залучає учнів і батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи у вільний від навчання й робочий час;
  • організовує заняття з профілактики дорожнього травматизму;
  • співпрацює з учнями молодших класів, проводить із ними ділові ігри;
  • активно сприяє вихованню в дітей обережного поводження з вогнем;
  • надає практичну допомогу дорослим у збереженні матеріальних цінностей, життя і здоровя дітей;
  • навчає учнів основ пожежної справи, вмінь, навичок запобігання й гасіння пожеж, надання першої медичної допомоги під час пожежі;
«Санпост»:
  • контролює санітарний стан у школі, класах, дотримання гігієнічного режиму в їдальні, особисту гігєну учнів;
  • здійснює санітарно-освітню роботу серед учнів (випускає санбюлетені, проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори).
5. Комісія захисту прав дитини:
5.1. здійснює соціальний захист і організовує допомогу учням з малозабезпечених сімей, сиротам, напівсиротам;
5.2. забезпечує захист прав та інтересів учнів;
5.3. здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні, за бережливим ставленням до хліба;
5.4. організовує роботу шкільного бюро знахідок, учнівського бюро добрих послуг;
5.5. формує навички здорового способу життя;
5.6. контролює дотримання учнями Статуту школи (правил для учнів);
5.7. пропагує умови страхування серед школярів;
5.8. піклується про молодших школярів;
5.9. здійснює обстеження матеріально-побутових умов дітей-інвалідів, сиріт, дітей, позбавлених батьківської опіки;
5.10. виконує плани реалізації заходів щодо забезпечення виконання національної програми «Діти України».
Склад комісії:
 Консультпункт соціальної служби молоді:
  • здійснює психологічні долслідження серед учнів;
  • проводить бесіди з дітьми (індивідуальні і групові) з питань організації здорового способу життя;
  • проводить індивідуальні бесіди з дітьми, схильними до правопорушень;
  • бере участь у проведені масових заходів дозвілля учнівської молоді.
Рада профілактики:
  • здійснює разом з учнями зразкової поведінки заходи, спрямовані на залучення підлітків, схильних до правопорушень, до роботи в органах учніського самоврядування (рейди-перевірки, спортивні секції, підготовка заходів дозвілля, виконання постійних та тимчасових доручень);
  • веде облік дітей, схтльних до правопорушень, проводить з ними профілактичні бесіди;
  • здійснює ранню діагностику з метою виявлення дітей, схильних до правопорушень, серед молодших школярів;
  • збирає інформацію на засідання учнівської ради, ради профілактики та розпорядницької ради з питань правової освіти та виховання;
  • захищає права, інтереси учнів (розглядає спірні питання, девіантну поведінку неповнолтніх);
  • формує банк даних про дітей, схильних до правопорушень, подає інформацію про них на засіданні учнівської ради;
  • контролює дотримання дисципліни учнями в позаурочний час;
  • організовує чергування учнів під час проведення свят, масових заходів, вечорів відпочинку;
  • проводить рейди-перевіроки дотримання учнями правил поведінки в школі, у громадських місцях у позаурочний час, вихідні, світкові, канікулярні дні;
  • організовує правову освіту (вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, про учнівське самоврядування, адміністративного та кримінального кодексів, інших правових документів), проводить зустріч з правоохоронцями та спільні чергування.

Ініціативна група «Волонтер»:

  • виявляє милосердя до хворих і людей похилого віку, допомагаючи їм під час осіньо-польових робіт;
  • здійснює захди до Дня людей похилого віку, Дня інваліда, Дня захисту дітей, організовує зустрічі з ветеранами, учасниками воєн, вдовами;
  • доглядає за обеліском загиблим воїнам-односельцям;
  • здійснює обстеження матеріально-побутових умов дітей-інвалідів, сиріт, дітей, позбавлених батьківської опіки;
  • збирає кошти у фонд Червоного хреста.
6. Бібліотечна комісія
 Склад комісії
 Штаб «Книголюб»
  • виховує культуру читаннята бережливе ставлення до книги, підручника;
  • пропагує книгу, сприяє виробленню бажання-потреби в систематичному читанні, навчає навичок самостійного вибору книг для читання і знаходження їх у бібліотеці, користуючись книжковими виставками та рекомендованими списками;
  • проводить книжкові місячники, тижні, бібліотечні години;
  • організовує тематичні виставки літератури.
Штаб «Живи, книго!»:
  • проводить бесіди, рейди-перевірки збереження підручників у класах;
  • організовує роботу книжкових лікарень, проводить бесіди про бережливе ставлення до книги.
Клуб «Пошук»:
  • організовує участь в експедиції за напрямками руху «Моя земля – земля моїх батьків», етнографічно-пошукову роботу (вивчення долі своєї родини в долі батьківщини, подвижницької діяльності своїх дідів та прадідів);
  • поглиблює духовну єдність поколінь, вшановує ветеранів війни, праці;
  • здійснює пошукову роботу, збирання народознавчого матеріалу, вивчає традиції та звичаї українського народу;
  • вивчає природу рідного краю;
  • досліджує маловідомі героїчні та трагічні сторінки історії свого краю, поглиблючи цим знання учнів;
  • досліджує виникнення обрядів і свят кожної пори року;
  • бере участь у створенні народознавчаої кімнати.

VІ. Порядок внесення змін і доповнень до Статуту асоціації
 
1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться за рішенням Учнівської Ради.
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz