Офіційний сайт Узинської ЗОШ І-ІІ ступенів №5

Меню сайту
Форма входу
Пошук

            Для вирішення завдань навчально – виховного процесу, з метою систематизації методичної роботи з учителями і реалізації  методичної проблеми були затверджені такі форми методичної роботи:

КОЛЕКТИВНІ:

**педагогічні ради; **предметні тижні»; **педагогічні читання; **практичні семінари.

ГРУПОВІ:

**методичне об`єднання вчителів-предметників (керівник Королюк О.В.);

**творча лабораторія вчителів початкової школи (керівник Бойко Т.В.);

**методичне об`єднання класних керівників «Світлиця» (керівник Онокова Л.В.);

** семінари – практикуми; ** районні предметні семінари.

ІНДИВІДУАЛЬНІ:

**методичні консультації-співбесіди; ** аналіз уроків; **самоосвіта; **атестація;

**курсове підвищення кваліфікації; ** взаємовідвідування.

 В основу методичної роботи покладено три компонента:

           -Підвищення  рівня методичної підготовки вчителя, ерудиція, культура спілкування.

           -Ріст професійної майстерності.

           -Розширення світогляду вчителя.

                 Досягненням педагогічного  колективу є активізація співпраці з батьками учнів. Проведення анкетування батьків дало змогу вчителям чітко визначити їх запит на освіту дітей, вивчити основні проблеми, які хвилюють батьків у вихованні дітей, інші питання організації навчально-виховного процесу .Тепер на загальних батьківських зборах постійно працює батьківський лекторій, до роботи якого запрошуються лікарі, працівники правоохоронних органів, досвідчені педагоги. Отже, батьки отримують педагогічні знання, краще розуміють проблеми виховання.

            Відчутно зріс рівень педагогічної майстерності учителів. Цьому сприяла система атестації педагогічних кадрів, яка активізувала творчу діяльність, стимулювала неперервну фахову та загально методичну освіту вчителів, підвищила їх персональну відповідальність за результати навчання і виховання учнів. Під час проведення атестації приділяється увага вивченню і оцінюванню діяльності педпрацівників, рівня професіоналізму та результативності навчання, виховної роботи педагога.

         Базові управлінські процеси (планування, організація та контроль), стали ефективнішими за сприятливого психологічного клімату, оскільки він дає керівникові можливість забезпечити більш ґрунтовне розуміння членами колективу основних цілей (на етапі планування), швидку мобілізацію колективу на їх виконання ( на етапі організації) та здійснення оперативної звітності (на етапі контролю).Це, свою чергу, сприяє прийняттю керівником адекватних управлінських рішень, ефективнішому діловому спілкуванню.

         Задоволеність працею в колективі-це показник, який відображає загальне благополуччя та неблагополуччя стану особистості  в колективі. Вона включає в собі оцінку інтересу до виконуваної роботи, задоволеності взаєминами з колегами та колективом, рівень домагань в професійній діяльності, задоволеність умовами та  організацією праці. Відомо, що високий професійний рівень педагога залежить не тільки від глибоких знань предмета, творчої майстерності, а й від почуття задоволеності і радості, від емоційного стану вчителя. Для цього формуються в колективі якості і риси особистості , як талант доброти , потребу в служінні людям, радість самовіддачі. Це досягається теплим, гуманним ставленням до членів колективу, емоційними  міжособистісними стосунками в колективі. Багато залежить від чітко спланованої організованої праці, від правильного розкладу занять, від економного витрачання часу вчителя, від чистоти і порядку в школі. На це щоденно звертається увага.

          В школі не розділяються проблеми навчання і виховання, а розглядаються у взаємозв`язку .  Члени педагогічного колективу переконані, що процес виховання-це система організації життя шкільного колективу, коли люди самі знають, коли, що і як  їм зробити, коли є взаємна повага і взаємовимогливість.

        Всі учні школи забезпечені   гарячим харчуванням.

        Здійснюється діагностування психічного розвитку учнів. Проводиться  медичне обстеження вчителів, учнів і працівників школи. На основі досліджень створено банк даних про здоров`я, психічний, фізичний розвиток учнів та їх соціальний статус. Вчителями школи та медсестрою проводяться бесіди, ігри, вікторини, зустрічі з метою збереження життя дітей, попередження дитячого травматизму, наркоманії, токсикоманії,  алкоголізму та куріння.  На високому рівні процес оздоровлення учнів. В 2011 – 2012 навчальному році путівки в санаторії отримали всі учні, які стоять на диспансерному обліку.

   Виходячи з документів про освіту, вчителі школи використовували методичну літературу, досвід роботи окремих вчителів, втілювали в практику елементи нових технологій, сприяли у вихованні дітей національної свідомості, любові до рідної мови, країни,  утвердженню принципів загальнолюдських норм.

     Педагогічний колектив школи, опрацювавши літературні джерела, проаналізувавши власний педагогічний досвід, розробив систему виховної роботи, яка зорієнтована на особистість.

     Виховна система школи – спосіб життя шкільного колективу, всі компоненти якого підлягають певним цілям і забезпечують у процесі свого функціювання досягнення заданого результату – певних меж розвитку і моральних якостей особистості.

     Система забезпечує єдність і взаємозв’язок планування, організації й аналізу діяльності, виховних зусиль педагогічного й учнівського  колективів, сім’ї і громадськості.

   МЕТА ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ШКОЛИ – забезпечити для учня можливість свідомого вибору лінії життя, позиції, погляду на світ. Саме на основі свідомого і самостійного вибору світогляд школяра може бути стійким і відкритим для всього нового і розумного, що відповідає реальній дійсності.

     В умовах демократизації школи – найголовніше дати учням змогу розкрити себе, осмислити проблеми свого «Я». Тому, важливою функцією виховання є розвиток у школярів здатності до самовизначення, вміння самостійно виробляти переконання, принципи своєї діяльності і поведінки. Розв’язання проблеми вимагає чіткої тактики виховання.

    ПРИНЦИПИ ОСОБИСТІСНО - ОРІЄНТОВАНОГО  ВИХОВАННЯ В ШКОЛІ:

1. Створення емоційно збагачених виховних ситуацій ( дитина свідомо сприймає вимоги моральних норм.)

2. Особистісне розвиваюче спілкування ( учень + учитель)

3. Використання співпереживання як психологічного механізму виховання.

4. Систематичн6ий аналіз вихованцем власних і чужих вчинків.

Технології  підходів до виховання:

1. Колективно творчі справи ( задіяний кожен член колективу).

2. Функціональний ( від діагностики до корекції).

3. Програмно – цільовий ( визначення чіткої мети і проектування кроків до її досягнення. Аналогічно системному підходу).

4. Педагогічна підтримка дитини в системі освіти ( індивідуальне вирішення проблеми кожної дитини. Індивідуалізація будь – якої справи).

     Впроваджуються інноваційні технології виховання:

1. Системний: проектування цілісної системи, яка б забезпечувала розвиток дитини від 1 до 9 класу.

2. Особистісно – орієнтований : врахування особливостей кожної дитини  при аудіюванні її в колективній діяльності.

3. Проводяться факультативні заняття за міжнародною програмою «Майбутнє починається сьогодні « (Льохіна Н.В.)

 

Зміст виховної роботи в школі:

     Основою, на якій ґрунтується і розкривається зміст виховного процесу в школі, є культура в різних її виявах:

** культура знань;  ** культура творчої діяльності;  культура почуттів і спілкування;

** культура самовизначення.

     Акцент на таких аспектах допомагає педагогам школи забезпечити учням гармонію з собою, з іншими людьми, природою діяльності людини в системі нових відносин.

     В школі здійснюється чітке конкретне планування   виховної роботи, що забезпечує цілеспрямоване функціювання всіх підрозділів, створює умови для організованої роботи учнівського колективу, раціонального використання часу та інших можливостей.

     Проведена робота над вивченням та складанням соціального паспорту кожного класу, школи,  створення банку даних про дітей – сиріт, напівсиріт, дітей під опікою, інвалідів, з багатодітних сімей, схильних до правопорушень, виявленням та поставленням на внутрішкільний контроль неблагонадійні сім’ї.

    Вивчався стан роботи з обдарованими дітьми та надавалася  консультативна допомога учасникам навчально-виховного процесу.

   Аналізувалася проблема збереження здоров’я дітей, складено перспективний план оздоровлення учнів, перевірено  їхній диспансерний облік.

    Вивчено психологічний клімат та рівень адаптації учнів 2 та 5 класів, вивчалися здібності та нахили дітей, проведено відповідні тестування.

    Щорічно вивчається питання зайнятості учнів у гуртках та секціях та поза навчальних закладах методом анкетування.

   Учні залучалися до підготовки та проведення шкільних, районних та обласних олімпіад, святкових програм, концертів та різноманітних заходів. Створена нова база обдарованості учнів школи.

   Організація життя класного та шкільного учнівських колективів забезпечується через систему самоврядування, правил та традицій спілкування.

   Колективна творчість дітей забезпечує досягнення цілей і завдань виховання. Зміст її спрямований на розвиток інтелектуальної, трудової,  демократичної, естетичної, фізичної, суспільно-гуманістичної, політичної культури.

   Активізація всіх видів діяльності спонукає учнів до самоосвітньої роботи, самопізнання та самовизначення.

   У виховну роботу школи щороку впроваджується психодіагностика.

   Відповідно до плану, проводилась просвітницька робота з батьками, щодо створення умов для навчання, виховання та розвитку неповнолітніх, відбувалося відвідування сімей учнів школи з метою виявлення психологічного клімату в деяких родинах та умов проживання та ознайомлення дітей пільгових категорій та членів  їх сімей із нормативно – правовими документами, які забезпечують їх соціальний захист. Надавались консультації батькам щодо виховання дитини в сім’ї,

 щодо вікових особливостей підлітків та шляхів подолання кризи підліткового віку.

    Протягом року проводилися заходи по реалізації районних та обласних програм.

    Випускалися інформаційні вісники, газети, плакати, оформлювалися виставки.

    Існує програма психолого – педагогічного всеобучу батьків, все відображено в плані роботи школи.

    В школі створено гуртки :

** декоративно – прикладного мистецтва ( Кусак А.М.)

** еколого-природничий ( Синиця В.М.)

** танцювальний ( Льохіна Н.В.)

** вокальний (Королюк О.В.)

**  спортивні секції (  Мацюк С.М.)

**  предметні (вчителі-предметники)

   Учні школи  з задоволення відвідують гуртки  за своїми вподобаннями.

Вчителі школи розуміють, що вчитель не просто навчає чи виховує, він формує світосприйняття, світорозуміння, волю, поняття моральності і краси, формує духовно інтелектуальну творчу особистість, адаптовану до нових умов, різнобічно розвинену, соціально зрілу, яка успішно засвоює досвід попередніх поколінь, виробляючи свій власний.

   Тільки тісна співпраця педагогічного колективу школи та батьків може бути запорукою ефективності навчально-виховного процесу в школі
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz